maandag 14 januari 2013

Verjaardagsjurk - ABC 96

Voor Selina haar 4e verjaardag heb ik de jurk van Abacadabra 96 gemaakt. De vond de stof helemaal geweldig en was dan ook helemaal gelukkig met de jurk. Het was wel een spoedklusje, op de ochtend zelf nog de laatste dingen afgemaakt. Maar, hij was op tijd klaar!

Beschrijving
Een jurk met drie stroken en gespsluiting.

Maat
110

Leek de jurk op het voorbeeld?
Ja, de jurk zag er precies uit als op het plaatje.

Was het patroon makkelijk te volgen?
De beschrijving was voor het grootste deel duidelijk, alleen kwam ik er niet uit hoe de stroken vastgezet moesten worden aan het lijfje. Dit heb ik dus op de manier gedaan die mij het handigst leek.

Positieve en negatieve punten
Ik heb eigenlijk alleen maar positieve punten, want de jurk is erg leuk geworden, dochter was er ook erg blij mee. De onderste strook is een ballonstrook, wat een hoop omzoomwerk scheelt!

Gebruikte stof
Ik heb een babyrib gebruikt voor het lijfje en de stroken en een kussensloop om de roze stroken te maken.

Aanpassingen
De stroken heb ik naar eigen inzicht aan het lijfje vastgemaakt.

Is het patroon voor herhaling vatbaar?
Zeker, ik vind het een erg leuke jurk geworden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten